Питання щодо військовополоненних та цивільних заручників +38 095 931 00 65 (Signal, Telegram, WhatsApp, Viber)

Як Польща зустрічає біженців з України

28 / 02 / 2022

Найбільш популярний напрямок українців, люди їдуть через вісім пунктів пропуску. Зараз у цій країні близько 1.5 млн українців. Міністр внутрішніх справ Польщі Маріуш Камінскі заявив, що Польща готова приймати стільки громадян, скільки буде на її на кордонах. Біженці можуть в’їхати до Польщі без будь-яких документів про COVID вакцинацію, ПЛР-тесту тощо.

У цій країні громадянам України можна на законних підставах передувати до 18 місяців, у разі потреби – термін буде подовжений. Люди зможуть спокійно працювати в Польщі та матимуть доступ до держпослуг на загальних підставах.

Якщо у людині з України немає де жити у Польщі – можна звернутись до найближчого рецепційного центру. Там є їжа, надають медичну допомогу та місце для відпочинку.

Відеограф Оксана поїхала до Польщі через війну. Вона розповіла як їхала зі Слов’янська Донецької області.

«Знайомі з Ізраїлю надіслали мені гроші на виїзд зі Слов’янська. 25-го числа я попросила на роботі автобус, щоб вивезти людей.

Взяла свого сина та ще 3 сім’ї з дітьми. Нас було 5 дорослих та 6 дітей. Я збиралася їхати до Вінниці до друзів. Ми їхали понад 20 годин об’їзними дорогами та величезними пробками.

Поки ми їхали у Вінниці, кілька разів була повітряна тривога. Ми зрозуміли, що треба рухатися далі. Приїхали, там переночували у підвалі у знайомих, бо була повітряна тривога.

Вранці ми на тому ж автобусі вирушили до Львова. Десь о 23:00 ми були у Львові. Там я передала транспорт нашим львівським співробітникам (на бензин  у мене пішло приблизно 3000 грн), і нам дали притулок у баптистському інституті. На ранок ми поїхали на залізничний вокзал.

Я вирішила, що мама та троє дітей сама не впорається, їй потрібна буде допомога у посадці на поїзд, тому поїду разом із нею.

З 8:00 до 15:00 ми були на вокзалі, поїзда не було. До нас підійшов волонтер і таємно вивів на закриту платформу, де були тільки жінки та діти. Нас посадили у потяг. О першій годині ночі ми були на кордоні. У мене лише внутрішній паспорт України.

Прикордонники поставили у ньому печатку. За годину ми були на польському кордоні. Подивилися на мій паспорт і віддали нічого не ставили (сказали, що так треба).

Простоявши ще годину на кордоні, ми отримали від волонтерів їжу та воду.

Моя подруга вийшла відразу після кордону. Її зустріли друзі. А я далі поїхала в глиб країни. Приблизно до 10:00 ми приїхали в м. Ольгуш близ Кракова. Там нас зустріли волонтери. Нагодували гарячою їжею, дали засоби особистої гігієни та різні продукти із собою. Через 3 години за мною приїхав знайомий друзів із Вінниці. Тепер ми живемо у них вдома”.

Корисні контакти для українців, які вирішили знайти тимчасовий притулок у Польщі:

Група взаємопідтримки для осіб, які зачепили війну в Україні; у групі неприйнятні ксенофобія, сексизм, расизм, гомофобія та трансфобія

Пункти допомоги вздовж кордону

Дорогуськ – Ягодин
Комунальний центр культури та туризму Суходівльського палацу, ul. Parkowa 5, 22-175, Дорогуск – житловий масив

Долхобичув – Угринув
Прикордонний культурно-дозвільний центр, ul. Spółdzielcza 8, 22-540 Долхобичув

Зосин – Устилуг
Шкільний комплекс в Городло, ul. Piłsudskiego 58, 22-523 Городло

Гребенне – Рава Руська
Початкова школа у Любичі Королевські (задня частина спортивної зали), ul. Jana III Sobieskiego 5, 22-680 Любича Крулевська

Корчова – Краковець

• Готель Kopernik, Торунь, вул. Воля Замкова, 16
  • Бидгощ, вул. Зигмунта Августа, 20

Люблінське воєводство

• Палац Суходольських, Ґмінний центр культури і туризму – вул. Паркова, 5, 22-175 Дорогуськ – житловий масив
  • Початкова школа у Любичі Королівській (ззаду спортивного залу), вул. Яна Собєського, 5, 22-680 Любича Королівська
  • Міський центр спорту і відпочинку у Холмі – вул. Ґранічна, 2A, 22-100 Холм
  • Грубешовський центр спорту і відпочинку – вул. Цєсєльчука, 2, 22-500 Грубешів
  • Центр спорту і відпочинку – алея Спортова, 8, 22-600 Томашів Люблінський
  • Зала Центру спорту і відпочинку, вул. Яна Замойського, 62А, 22-400 Замосць Зосин – Устилуг

Любуське воєводство

• Управа Любуського воєводства в Гожуві Велькопольському (Lubuskie Voivodship Office in Gorzów Wielkopolski), вул. Ягеллончик, 8, 66-400 Гожув Велькопольський

Лодзке воєводство

• Лодзький будинок культури, Лодзь, вул. Трауґутта, 18

Адреси центрів у Малопольському, Мазовецькому, Опольському, Підкарпатському, Підляшському, Сілезькому, Свєнтокшинському, Вармінсько-Мазурському, Великопольському та Західнопоморському воєводствах можна дізнатися тут.